Ahiliğin tarihsel kaynağı Ahi Evran Üniversitesi’nde olacak

Ahiliğin tarihsel kaynağı Ahi Evran Üniversitesi’nde olacak

22.09.2017

Rektör Vatan Karakaya: “Ahiliğin sadece Türkiye için değil, dünyaya bir kaynak olması için çaba içerisinde olacağız”

KIRŞEHİR, Esnaf Teşkilatı’nın Kurucusu ve ticaret, ekonomi ve sosyal hayatta önemli etkileri olan Pir Ahi Evran-ı Veli’nin öğretisi, felsefesi ve prensiplerinin tüm dünyaya duyurulacağı 3. Uluslararası Ahilik Sempozyumu’na ve sahipliği yapacak.
Ahiliğin üç ayrı etapta düzenlenecek sempozyumla Ahiliğin kaynağını oluşturacak sempozyum için hazırlıklar sürüyor.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Valiliği ve Kırşehir Belediyesi tarafından düzenlenecek olan Ahilik Sempozyumu ile Ahiliğin tarihsel kaynağının Kırşehir’de Ahi Evran Üniversitesi’nde olacağını belirten Rektör Prof. Dr. Vatan Karakaya, Türk Cumhuriyetleri ile işbirliğinde Ahilik Bölümü açmayı planladıklarını ifade etti.
Konu başlıkları çerçevesinde “XIII. yüzyıla kadar Türk ve İslam Dünyasında Ahiliğin Temelleri”nin uzman bilim insanları tarafından akademik bir ortamda tartışılması, çeşitli fikirlerin tespiti ve yeni bilgilerin ortaya çıkarılmasını sağlayacak Ahilik Sempozyumu ile Ortaçağ İslam dünyasında doğup, gelişmesi, devlet ve toplum hayatı ile günümüz İslam dünyasını ve Türk topluluklarını etkileyen, Türk-İslam medeniyetinin en önemli müesseselerinden biri olan Ahilik, Türkiye’de değil dünyada bilinir hale gelecek.
Ahiliğin yaşatılması noktasında Ahi Evran Üniversitesi Rektörlüğü olarak yaptıkları çalışmalarla ilgili gazetemiz Kırşehir Çiğdem’e bilgiler veren Rektör Prof. Dr. Vatan Karakaya, Ahilik Kürsüsü ve Ahilik Bölümü gibi projelerinin olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
“Ahilik Türkiye’nin bir medeniyet değeri ve bunun yaşatılması, ortaya çıkartılması ve yeniden hayata uygulanması doğrusu bizim en önemli meselelerimizden birisidir. 5-7 Ekim’de Ahilik kutlamalarının dışında biz 3. Ahilik Sempozyumu’nu gerçekleştireceğiz.
“Biz bu programı üç evre olarak planladık ve Selçuklu dönemini de içeren ilk evresi 5-7 Ekim’de 80’ini aşkın bilim adamıyla üniversitemizin ev sahipliğinde şehrimizde gerçekleştirilecek. Burada Ahiliğin kaynağını ortaya koymak temel amacımız. Osmanlı dönemini içerecek ikinci bir sempozyumu da önümüzdeki yıl devam ettireceğiz. En son özellikle 17. yüzyıl ve Cumhuriyet dönemine doğru yansımalarını da son bir sempozyumla bilgi kaynağına dönüştürmeyi planlamaktayız.
“Ben şunu önemsiyor ve arzuluyorum ki Ahilik anlayışının tarihsel kaynağı Ahi Evran Üniversitesi’nde olsun. Bu sempozyumda elde edeceğimiz sonuçları basılı yayına dönüştürerek hem Türkiye’de paylaşımı, hem de kütüphanemizde gerçek bir Ahilik kaynağı oluşturmak istiyoruz. Elde ettiğimiz sonuçları sadece Türkiye için değil, dünyaya Ahilik anlayışına bir kaynak olması için çaba içerisinde olacağız. Bunun uluslararası ilişkilerini kuracağız. Basımını gerçekleştireceğiz.
“Kütüphanemizde de inşaatı bittikten sonra bir Ahilik Kürsüsü, bir Ahilik Bölümü açıp bunu da özellikle Türk Cumhuriyetlerinde kütüphanelerle anlaşıp kütüphanelerinde bir Ahilik bölümü açma projelerimiz arasında yer alıyor.”
BU ARADA Ahilik Sempozyumu; “Kavram Olarak Fütüvvet”, “XII. Yüzyıldan Önce Feta Anlayışı ve Temel Özellikleri”, “XII. Yüzyıldan İtibaren Teşkilat Olarak Fütüvvet”, “Halife Nasır Dönemi Fütüvvet Anlayışı ve Teşkilatı”, “Halife Nasır Sonrası Fütüvvet Teşkilatı”, “Fütüvvet-nameler, Fütüvvet Kültürü ve Ahilik Teşkilatına Olan Etkileri”, “Arapça Fütüvvet-nameler”, “Farsça Fütüvvet-nameler”, “Türkçe Fütüvvet-nameler”, “Ahilik ile İlgisi Bulunan Fütüvvet Benzeri Diğer Metinler”, “Orta Asya’dan Anadolu’ya Ahiliği Etkileyen Temel Dinamikler”, “Türk Dünyasında Ahilik Benzeri Sosyal Davranış Örnekleri”, “İlk Türkçe Metinlerde Ahilik Değerleri ile İlgili Bilgiler”, “İlk Müslüman Türk Devletleri Döneminde Yazılan Eserlerde Ahilik ve Fütüvveti Çağrıştıran Bilgiler”, “Kadim Dünyada Meslek Örgütlenmeleri ve Gençlik Hareketleri”, “XII. Yüzyılda Örgütlü Sosyal ve Dinî Yapıların Ortaya Çıkışı” konularından oluşuyor.
(HABER: GÜLNAZ CEYLAN)



YORUMLAR

Toplam 0 yorum bulunmaktadır.

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. .